Egyre több vállalat szánja el magát arra, hogy szakemberre bízza a szövegírást, és kiszervezze a munkát. Ilyenkor a munkacsapat kiegészül a szövegíró személyével, aki, bár egy más vonatkozásban, de ugyanúgy a csapat részévé válik, nem kis részt vállalva magára a vállalkozás és ennek sikereinek építésében.
A szövegíró elsődleges feladatköre a szövegírás, ez nyilvánvalóan mindenki számára egyértelmű. Termékleírások, hirdetések, reklámszövegek, szlogenek, blogbejegyzések és még sorolhatnánk – mindenféle szöveg, amire éppen szükség van. Abba már azonban sokkal kevesebben gondolnak bele, hogy mennyi mindenben segítségére lehet még a vállalatnak egy jó szövegíró, azon túl, hogy elkészíti a szükséges tartalmakat.
Pedig egy jó szövegíró mindezek mellett:
Rengeteg időt megspórol neked
Nem csak abban az esetben érdemes egy szövegíró segítségét kérnünk, ha úgy érezzük, nem vagyunk alkalmasak erre a feladatra. Megtörténhet, hogy mi magunk is kifogásolhatatlan munkát végzünk a szövegírással – ez azonban roppant időigényes feladat. Bár a szövegírás kiszervezése némi plusz költséggel jár, érdemes utánajárni, mennyi bevételkiesést jelenthet az az idő, amit a sajátunkból erre kell szánnunk. Vállalkozásunk számára minden bizonnyal erősebb pozitív hatást jelent, ha több időt tudunk fordítani a fejlesztésére.
Segít újragondolni a marketinged
Egy jó szövegíró nemcsak a tartalomíráshoz ért, hanem a marketinghez is. Amikor pedig belekezdünk a közös munkába, értelemszerűen temérdek kérdéssel fog ostromolni, hogy a lehető legjobban megismerje cégünket és stratégiáinkat. Ezáltal bennünket is arra ösztökél, hogy újra átgondoljuk a marketingünket, együtt pedig olyan hibákat vagy hiányosságokat is észrevehetünk, amelyek fölött a korábbiakban elsiklottunk. Mi több, teljesen új szempontokra is fény derülhet, amelyekkel új színeket vihetünk a vállalkozásba.
Olyan dolgokra hívja fel a figyelmed, amikre nem is gondoltál
Legyen szó a marketingről, a weboldalunkról és annak felhasználóbarát mivoltáról, a megrendelés menetéről, vagy bármi másról. Egy jó szövegíró ugyanis bele tud helyezkedni az ügyfeleid, vásárlóid szerepébe azáltal, hogy a kívülálló felhasználó szemüvegén át figyel meg mindent, miközben persze nem feledkezik meg szakértelméről sem. Ezáltal pedig figyelmeztetni tud azokra a legkisebbnek tűnő külsőségekre is, amiket bár nem gondolnánk jelentősnek, a vásárlókra erős hatást gyakorolhatnak.
A szövegíró feladatköre tehát korántsem merül ki a szövegírásban, sőt, munkájának több olyan vetülete is van, amellyel cégünk előremenetelét segítheti, amennyiben partnerként tekintünk rá.