2024.07.25.
Versenyre kelhet a környezetbarát mosószer a nagy márkák termékeivel?

Versenyre kelhet a környezetbarát mosószer a nagy márkák termékeivel?

Röviden igen. Hogy pontosan miről van szó, és miért érdemes megfontolnia azoknak is ezt a lehetőséget, akik eddig nem foglalkoztak vele azt viszont érdemes hosszabban is részletezni.

Környezetbarát, tehát emberbarát.

A környezetbarát termékek általánosságban azzal érdemlik ki ezt a megnevezést, hogy rövid időn belül biológiai úton lebomlanak, anékül, hogy hosszútávon károsítanák, a környeztet. A másik feltétel a hétköznapi nyelvben eléggé félrevezető lehet – természetes alapanyagokból készülnek. Ez viszont nem feltétlenül azt jelenti, hogy a konyhában fellelhető szódabikarbóna meg citromlé összeöntésével sikerülne környezetbarát mosószert alkotnunk már első körben. Valójában a természetes eredetű alapanyagok azt jelentik, hogy például valóban a citromból vonnak ki olyan vegyületet, ami hatásosan működik majd az adott hatástípusú mosószerben. Lényegében, nem laboratóriumi körülmények között állítanak elő teljesen mesterséges, és sokszor erősen allergén vegyületeket, hanem felhasználják a már évszázadokkal ismert hatásmechanizmusokat a minket körül vevő világból.

A környezetbarát mosószer például pont emiatt teljesen bőrbarát és hipoallergén. Ha kerül is bele illatanyag, az teljesen természetes eredetű és tiszta anyag, emiatt sokkal kisebb az esélye az irritációnak. Babáknak, kisgyermekeknek és nagyon érzékeny bőrűeknek kötelező az ilyen jellegű termékek vásárlása, ha nem szeretnének kis túlzással minden mosás után orvoshoz vagy kórházba jutni. Friss anyukáknak, tudatos vásárlóknak megnyugtató lehet az a tudat, hogy semmiféle vegyszer maradék vagy bevonat nem marad a gyermekek ruháján, ami ráadásul közel a nap 24 órájában érintkezik közvetlenül a bőrével.

Környezetbarát, tehát luxus

Ez egy hatalmas tévhit, amit olyan cégeknek sikerült elhitetnie széles körben, akik hozzáértés nélkül vagy minél nagyobb profit érdekében működtek a környezetbarát termékek piacán. Azt kihasználni, hogy az ember egészség utáni vágyát a végletekig lehet fokozni nem korrekt üzleti magatartás. Pont ezért, ha egy környezetbarát mosószer – vagy bármilyen más környezetbarát tisztítószer irreálisan magas áron kapható, nehezen elérhető átlagemberek részére az garantáltan átverés.

Mint minden más esetben, itt is érvényes az aranyszabály a termék mögött álló cég átlátható működéséről. Ha nem egyértelmű ki gyártja, hol, miből és milyen körülmények között azt a terméket, annak a cégnek titkolnia való van – többet árt, mint egy nem környezetbarát termék, az árát pedig végképp nem éri meg.