2024.09.06.
Ezek a trendek mozgatják majd a tartalommarketinget a koronavírus után

Ezek a trendek mozgatják majd a tartalommarketinget a koronavírus után

A tartalommarketing már hosszú évek óta bizonyítottan az egyik leghatékonyabb módszer az új ügyfelek megszerzésére, illetve a konverziók fellendítésére. Bizonyára te is foglalkozol vele valamilyen formában – a kérdés csak az, hogy naprakész-e stratégiád.

A marketing világa mindig is képlékeny volt, azonban a 2020-ban kitört koronavírus járvány olyan változásokat eredményezett, amiket senki sem láthatott előre. Az elmúlt nagyjából másfél évben többen és több időt töltöttek az interneten, mint valaha, és ez a trend még egy ideig biztosan folytatódik majd.

Ezeknek a felhasználóknak kell megragadnod a figyelmét, ha szeretnéd sikerre vinni márkádat a jövőben, ezért gyűjtöttünk most össze néhány releváns tartalommarketing trendet, amelyek meghatározó szerepet játszanak majd a koronavírus utáni világban.

1. Podcastek

A podcastek népszerűsége rengeteget nőtt a járvány kitörése óta. Mivel az emberek több időt töltöttek otthonaikban, és szabadidejüket sokan az önfejlesztésre igyekeztek használni, a podcastek közkedvelt időtöltéssé (vagy legalább is háttérzajjá) váltak számos háztartásban.

Ha szeretnéd meghódítani a podcastek világát, akkor gondolkodj el rajta, hogy jelenleg milyen tartalmakat gyártasz, amiket ilyen formátumba is átültethetnél. Természetesen itt olyan témákra kell gondolni, amiket célközönséged érdekesnek talál, és amikkel kapcsolatban hasznos információkat tudsz megosztani velük. Ha teheted, hívj meg néhány másik szakmabelit is adásaidba, akik iránt érdeklődhet közönséged – ezzel az ő követői is megismerhetik podcasted és márkád nevét!

Továbbá, akárcsak egy blognak, podcastjeidnek is rendszereseknek kell lenniük, még ha csak 1-2 hetente is töltesz fel egy-egy új adást az erre ideális platformokra.

 

2. Videós tartalmak

A videók aranykora már hosszú évek óta tart. Az internet legnépszerűbb tartalomtípusának is jót tett a járvány miatt elrendelt otthonlét, és biztosak lehetünk benne, hogy a vírus csillapodásával nem igazán csökken majd az ilyen tartalmak népszerűsége.

Természetesen a videómarketinget is egy előre kitervelt stratégia szerint kell végezned. Fókuszálj a hasznos, szórakoztató, vagy épp ezeket elegyítő tartalmakra. Készíts útmutatókat, termékbemutatókat, interjúkat, vagy mutasd meg követőidnek a kulisszák mögötti helyeket cégeden belül. Ezeknek a tartalmaknak számos platformon (YouTube, Instagram, Facebook) nagy sikere lehet.

Még az élő videóközvetítéseket is érdemes kipróbálni, amelyek segítségével igazán közvetlenül kommunikálhatsz a márkád köré épült közösséggel.

 

3. Helyi SEO

Miután a koronavírus megálljt parancsolt a nemzetközi utazásoknak, a hazai cégek zömének is búcsút kellett intenie külföldi ügyfeleitől. Ez különösen a vendéglátásban volt érezhető, ahová a határon túli vendégek még mindig nem tértek vissza teljes létszámmal.

Mindez azt jelenti, hogy a legtöbb cégnek most helyi ügyfélkörére kell összpontosítania, legalább is addig, amíg az országok közötti utazások újra be nem indulnak. Ehhez olyan tartalmakra lesz szükséged, amelyek helyi kulcsszavakat is tartalmaznak, illetve fontos, hogy elkészítsd (vagy frissítsd) vállalatod Google Cégem adatlapját is, hogy még több helyi keresésre jelenhess meg a keresési találatok között.

 

4. Vizuális keresés

A technológia rohamos fejlődésének köszönhetően ma már olyan eszközök állnak az egyszerű felhasználók rendelkezésére, mint például a vizuális keresés. Ezek a képfelismerő algoritmusokat alkalmazó technológiák egyszerűbbé és izgalmasabbá teszik a keresési élményt az emberek számára – a kérdés csak az, hogy hogyan optimalizálhatsz ezekre.

Mivel a vizuális keresés még gyerekcipőben jár, így nincs túl sok gyakorlati tanács arról, hogy hogyan optimalizálhatnád rá tartalmaidat. Érdemes azonban odafigyelni a technológiával kapcsolatos hírekre, ugyanis a közeljövőben biztosan egyre többet hallhatunk majd róla, és ennek is azok élvezik majd az előnyeit, akik időben alkalmazkodnak az új környezethez.

 

5. TikTok

A TikTok szintén a járvány alatt vált rettenetesen népszerűvé, amiben kétségtelenül szerepet játszott az otthonmaradás és a fokozott szabadidő is. Természetesen a cégeknek sem kellett sok, hogy felfigyeljenek kínai fejlesztésű videómegosztó platformra, ami rövid időn belül egy igazán hatékony marketingcsatornának bizonyult. Akárcsak az Instagramon, a TikTokon is felépíthetsz márkád köré egy közösséget, akikkel aztán videós tartalmakon keresztül kommunikálhatsz egy sokkal közvetlenebb módon.